خشونت های فرقه ای، سربازانی از کشورهای مختلف را به تأیید سازمان ملل و با مدیریت فرانسه روانه آفریقای مرکزی کرده اما صلح‌بانان خود به مشکلی برای بومیان تبدیل شده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق- وزارت دفاع فرانسه، شنبه اعلام کرد 5 سرباز این کشور را به دلیل سوءاستفاده جنسی در زمان مأموریت حفظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی تنبیه کرده است.

خشونت‌های فرقه‌ای، سربازانی از کشورهای مختلف را به تأیید سازمان ملل و با مدیریت فرانسه روانه این کشور کرده است.

محکومیت 5 نیرو حافظ صلح در آفریقا به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان

به گزارش فرانس24،‌ سه پرونده علیه اقدامات سربازان فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی تشکیل شده که دو مورد آن به سوءاستفاده جنسی از کودکان مربوط است. یک مورد از آن به 5 سرباز حافظ صلح اختصاص دارد که اکنون اتهام آنها اثبات شده و مشمول تنبیه نظامی شده‌اند.

سربازان یادشده در پاسگاهی در اطراف بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی اقدام به سوءاستفاده فیزیکی از کودکان بومی کرده‌‌اند. در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است:«با توجه به جدیت شواهد، 5 سرباز فرانسوی تعلیق شدند و همزمان دستور اقدام تنبیهی صادر شد، علاوه بر آنکه از ارتش اخراج می‌شوند».

جمهوری آفریقای مرکزی پیش از این مستعمره پاریس بوده و بارها دچار ناآرامی داخلی شده تا اینکه سه سال پیش بر اثر درگیری میان فرقه‌های مسیحی و مسلمان، رئیس‌جمهور از بانگی مجبور به فرار شد و تلاش‌ها برای تشکیل دولت انتقالی ناکام ماند. نهایتاً شورای امنیت طی قطعنامه 2127 در 5 دسامبر 2013 میلادی مجوز عملیات نظامی حفظ صلح در جمهوری آفریقای مرکزی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه سازمان ملل، تنها تا سپتامبر 2014 میلادی 174 هزار نفر بیخانمان شده و بیش از 414 هزار نفر به کشورهای اطراف یعنی کامرون، چاد و کنگو رانده شده‌اند، علاوه بر اینکه صدها هزار نفر بیش از پیش با قحطی دست به گریبانند.

نوامبر سال گذشته میلادی، پاپ در سفری بی‌سابقه به آفریقای مرکزی و دو کشور دیگر، خواستار آشتی و احیای همزیستی گذشته میان مسیحیان و مسلمانان شد. وی در این سفر به نیایش در مسجدی پرداخت که توسط قبایل مسیحی محاصره شده بود.

جالب آنکه همزمان، دیروز پاپ فرانسیس رویه جدید خود را در برخورد با کشیش‌هایی که متهم به آزار جنسی کودکان هستند، اعلام کرد. به گزارش گاردین، وی در پاسخ به تقاضاهای مکرر قربانیان تأکید کرد از این پس هر اسقفی که در رسیدگی به پرونده کشیش‌های حوزه خود پیرامون سوءاستفاده جنسی از کودکان، اهمال کند، اخراج خواهد شد. قربانیان ادعا کرده‌اند کشیش‌های متهم، صرفاً از کلیسایی به کلیسای دیگر منتقل می‌شوند.

منابع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    سازمان ملل جزو بازوهای کفر است
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    سرباز هم سرباز های وطنی خودمون
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    الکی میگی
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    بصیرت بصیرت
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا و متحدانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس